آلمان: می‌توان از دارایی‌های روسیه به اوکراین غرامت پرداخت کرد

سخنگوی دولت آلمان گفته برلین برای مصادره دارایی‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین تلاش می‌کند.

آلمان: می‌توان از دارایی‌های روسیه به اوکراین غرامت پرداخت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه بر تلاش‌های این کشورجهت مصادره اموال و دارایی‌های روسیه به و پرداخت آن به اوکراین به عنوان «غرامت جنگی» تأکید کرد. 

به گزارش «رویترز» سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت که  دولت آلمان به دنبال ساز و کارهایی هایی برای تضمین پرداخت خسارات جنگی به اوکراین به دلیل حمله روسیه به آن کشور است. به گفته سخنگوی دولت آلمان، یکی از گزینه‌ها امکان استفاده از دارایی‌های روسیه در خارج از کشور جهت پرداخت به اوکراین است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی در اوکراین را دو روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» و دریافت درخواست کمک نظامی از سوی آنها آغاز کرد.

«ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه اخیرا در یک سخنرانی دلایل آغاز عملیات نظامی در اوکراین

 پوتین گفت،  حصار ضد روسی در حال شکل گیری در خاک اوکراین است که روسیه را تهدید می کند. از بین بردن این حصار هدف عملیات ویژه در اوکراین است.

او گفت: «هدف ما، ماموریت سربازان ما و شبه نظامیان دونباس پایان دادن به این جنگ و دفاع از مردم و البته دفاع از خود روسیه است. زیرا یک حصار ضدروسی شروع به شکل گیری در خاک اوکراین امروزی کرده که کشور ما را تهدید می‌کند، بنابراین سربازان کشور ما که امروز دارند در آنجا می جنگند هم از مردم دونباس و هم خود روسیه دفاع می کنند.»

 به گزارش منابع خبری، «اولاف شولتز» صد اعظم آلمان نیز از جمله سران اروپایی بود که در نشست روز چهارشنبه در «ریکیاویک» در ایسلند با تشکیل فهرستی از خسارات جنگ اوکراین موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بیش از ۴۰ کشور روز چهارشنبه با ساز و کاری برای محاسبه خساراتی که روسیه به اوکراین وارد کرده موافقت کردند. حاضران در این نشست همچنین در مورد جزئیات دادگاه احتمالی آینده که در آن روسیه به دلیل راه اندازی جنگ با اتهاماتی مواجه خواهد شد، بحث کردند.

               تصویری از نشست ریکیاویک در ایسلند  

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی شد، نشست ریکیاویک به وضوح نشان می‌دهد که پوتین در محاسبات خود شکست خورده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید