تظاهرات هزاران نفری در آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها+عکس

هزاران نفر در شهرهای مهم ایالات متحده علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی تظاهرات برپا کردند و خواستار تحریم این رژیم اشغالگر شدند.

تظاهرات هزاران نفری در آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال،‌ هزاران تبعه فلسطینی و اعراب ساکنان ایالات متحده آمریکا و همچنین فعالان اتحاد بین‌المللی روز گذشته (شنبه) در چندین شهر مهم سراسر آمریکا در اعتراض به یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در قدس اشغالی تظاهرات برپا کردند. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است معترضان را در حالی در خیابان‌های شهرهای مهم آمریکا از جمله نیویورک نشان می‌دهد که سکوت دولت ایالات متحده در خصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کنند. طبق این گزارش، راهپیمای‌های گسترده در شهرهای نیویورک‌، شیکاگو، دالاس، لس آنجلس، اوهایو، تگزاس، کالیفرنیا، مینه‌سوتا تحت پرچم “الاقصی را رها کنید» برگزار شد و معترضان از مقام‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی تقاضا کردند که تعدی به مسجدالاقصی را متوقف کنند.

  طبق گزارش‌های منتشر شده، معترضان همچنین خواستار آزادی فلسطین و برخورداری مردم فلسطین از حمایت‌های بین‌المللی در برابر اقدامات نژادپرستانه رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند. «اسامه ناصر» سخنگوی ائتلاف عدالت و صلح در فلسطین خطاب به معترضان در شیکاگو از جامعه جهانی خواست تا از سیاست استانداردهای دوگانه دور شده و رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهد تا جنایات جنگی خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند. وی همچنین خواستار تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب اعمال نژادپرستانه شد.

  «ماهر عبدالقادر» فعال و عضو شورای آمریکایی فلسطینیان تصریح کرد: «حضور هزاران تن از جامعه فلسطینی در خیابان‌ها، یک مورد طبیعی برای اقداماتی است که آن‌ها باید در دفاع از حقوق فلسطینیان و افشای اقدامات اسرائیل به خصوص در اماکن مقدس انجام دهند. فاشیست‌های اسرائیلی با این جنایات نژادپرستانه تلاش می‌کنند تا کنترل خود را بر شهر مقدس [بیت المقدس] تحکیم کنند». وی در ادامه افزود: «تمام اعضای جامعه (فلسطینیان) روز و شب تلاش می‌کنند تا به هر طریقی صدای مردمن را به تصمیم‌گیرندگان واشنگتن انتقال دهند. ما باید آن چه در فلسطین در حال رخ دادن است، متوقف کنیم و با متوقف کردن کمک نظامی آمریکا به رژیم اشغالگر آغاز کنیم و با انزوای بین‌المللی اسرائیل به پایان برسانیم».

  واکنش‌های بین‌المللی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که تنش‌ها در سراسر قلمرو فلسطینیان پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی در قدس شرقی و بیرون راندن نمازگزاران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشدید شد. بامداد پنجشنبه همچنین جوانان فلسطینی در اعتراض به تهاجم مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، در شهرهای مختلف با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که به گفته منابع بیمارستانی، ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌های تروریست در کرانه باختری و داخل «خط سبز» زخمی شدند. پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید