شهر شاهدیه در استان یزد حریم ندارد

شهردار شاهدیه یزد با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از آلایندگی بالای صنایع واقع شده در اطراف این شهر، گفت:‌ مهمترین مشکلات این شهر نداشتن حریم است.

شهر شاهدیه در استان یزد حریم ندارد

به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال در یزد، سیدعلی میرنژاد، عصر امروز در نشست خبری خود با بیان این‌که شهر شاهدیه در شمال شهر میراث جهانی یزد واقع شده و مساحتی بالغ بر دو هزار و ۵۰ هکتار دارد، اظهار کرد:‌ نداشتن حریم از جمله مهمترین دغدغه‌های مدیریتی این شهر است که باید با کمک مسئولان ارشد استانی و شهرستانی ساماندهی شود.

وی فعالیت ۵۰۰ کارگاه تولیدی و نساجی را از جمله مزیت‌ها و البته چالش‌های شاهدیه دانست و افزود:‌ اگر ظرفیت‌های موجود در این شهر به خوبی مدیریت نشوند و جانمایی مناسبی نداشته باشند نه تنها مزیتی برای مردم نخواهند داشت بلکه منشأ آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شوند.

شهردار شاهدیه آلایندگی صنایع مستقر در دشت یزد-اردکان  و شهرک صنعتی بالادست را از دیگر دغدغه‌های مردم این شهر عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد در مجاورت شاهدیه به عنوان معضلی چندین ساله مطرح است که متأسفانه هنوز اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

میرنژاد در ادامه با اشاره به ثبت ملی بافت تاریخی شاهدیه در سال ۱۴۰۰، از اهتمام مسئولان مدیریت شهری به احیا، حفظ و مرمت این بافت تاریخی خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا به دنبال ایجاد محورهای پیاده‌رو و ماشین‌رو با هدف حفظ و حراست و البته معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شاهدیه هستیم.

وی انجام بیش از ۱۲۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت را از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری شاهدیه دانست و بیان کرد: به دنبال ساخت یکی از بزرگترین ایستگاه های آتش نشانی استان در شهر شاهدیه هستیم و برای انجام آن تاکنون فرآیند تملک زمین و تهیه اجرایی انجام و تأیید شده است.

شهردار شاهدیه با بیان این که ساخت بزرگترین آتش نشانی استان یزد در این شهر به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت:‌ ایجاد و ساماندهی بیش از ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌رو با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان از جمله خدمات انجام شده توسط شهرداری است.

وی به اجرای طرح توسعه فاز دوم بوستان خانواده به وسعت چهار هزار مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، ساخت بوستان بانوان به وسعت شش هزار مترمربع و هزینه کرد تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری شاهدیه در این شهر دانست و بیان کرد:‌ بودجه امسال شهرداری شاهدیه ۱۴۰ میلیارد تومان است. پایان پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید