مدرس خیابانی: ۹۰ میلیون دلار برای توسعه کشتیرانی در خزر سرمایه‌گذاری شده است

مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران میزان قرار داد کشتی‌رانی صدرا را ۲۴ میلیون دلار برای ساخت دو کشتی اعلام کرد و گفت: در مجموع برای توسعه کشتیرانی در خزر ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدرس خیابانی: ۹۰ میلیون دلار برای توسعه کشتیرانی در خزر سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال از شهرستان ساری، محمدرضا مدرس خیابانی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ساخت دو فروند کشتی‌ ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت کشتی‌سازی صدرا، اظهار کرد: کشتی‌رانی کشور ما پانزدهمین خط کشتیرانی دنیا است و با بیش از  ۱۴۰ فروند شناور سالانه بیش از  ۵ میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت کشتی‌رانی در شمال کشور،گفت: در بندر روسیه سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلاری انجام دادیم که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در شمال کشور جابجا شده است.

مدیرعامل کشتی‌رانی خاطر نشان کرد: این کشتی با ظرفیت ۷ هزار تن به ناوگان خزر اضافه می‌شود و با ساخت چهار فروند کشتی در خزر برنامه‌ریزی برای اضافه کردن سالانه یک کشتی به ظرفیت ناوگانی کشتی‌رانی خزر در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه تاکنون۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت صدار پرداخت کردیم،گفت: از تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح بهره‌ نبردیم و امیدواریم بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی در این بخش بهره‌مند شویم.

مدرس‌خیابانی میزان قرار داد کشتی‌رانی صدرا را ۲۴ میلیون دلار برای ساخت دو کشتی اعلام کرد و گفت: در مجموع برای توسعه کشتیرانی در خزر ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه کشتی‌رانی نمایندگی‌ها در حاشیه کشورهای دریا خزر شکل گرفته است و با این روند می‌توانیم نقش لجستیکی از هند و چین را هدایت کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

دیدگاهتان را بنویسید