ورودی‌های اهواز مایه شرم و خجالت/وعده‌ای که بر زمین ماند

ظرفیت‌های منحصر به فرد فرهنگی و طبیعی شهر اهواز و افتخارات مردم دلیر این خطه قابل شمارش نیست اما در مبادی ورودی شهر نمادی از هویت شهر به چشم نمیخورد که به نظر می‌رسد مدیران شهرداری آشنایی لازم را با آنها ندارند.

ورودی‌های اهواز مایه شرم و خجالت/وعده‌ای که بر زمین ماند

به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال از اهواز، تفاوتی نمی‌کند از کدام جاده وارد کلانشهر اهواز بشویم چرا که همه ورودی‌‌های شهر از آشفتگی بصری و بی‌نظمی رنج می‌برد و محیط زیست و فضای سبز مناسب یا نمادی از هویت اهواز دیده نمی‌شود.۰ شهر اهواز مبدأ گسترش تشیع در ایران است که عالمان اسلامی مطرحی در تاریخ داشته و مردمان دلیر این سرزمین در دفاع مقدس و جهاد عشایر عرب برابر استعمار انگلیس نقش بی بدیلی داشته ‌اند؛ این شهر علاوه بر ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، دارای بزرگترین رودخانه و بزرگترین میدان نفتی کشور است اما مسافران در ورودی کلانشهر با صحنه‌های عجیب و متعدد ذبح دام در بلوار مواجه می‌شوند! از اقدامات شاخص مدیران موفق شهرسازی باید احداث پارک‌های موضوعی و موضعی در ورودی شهرها باشد تا اگر مسافر و رهگذر فرصت ورود به مرکز شهر را نداشت، حداقل آشنایی مختصری با شهر پیدا کند. با این حال به نظر می‌رسد حتی متولیان شهرداری نیز آشنایی لازم را با این ظرفیت‌ها و افتخارات ندارند و به جای توجه به این ظرفیت‌ها، همان تابلوی معمولی (خوش آمدید ، اهلا وسهلا) هم فرسوده شده و جای خود را به بیلبورد تبلیغاتی داده است‌.

پرچم مقاومت برابر استعمار انگلیس که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود  حرف یا عمل؟!   هدایت الله زارع زاده معاون شهرسازی شهرداری اهواز روز گذشته با برگزاری جلسه‌ای بر اهمیت ساماندهی مبادی ورودی شهر تاکید کرد و سخنان او در این نشست با تبلیغ در فضای مجازی همراه شد؛ سخنانی که مشابه آن از امینی شهردار اهواز در این دو سال بارها شنیده شده اما در مقام عمل اقدامی مشاهده نشده است. زارع زاده در این نشست به اهمیت ورودی اهواز از خرمشهر اشاره کرد و گفت: توجه به ساماندهی ورودی های شهر بعنوان نقطه ی توجه مسافران ورودی به شهر اهواز بخصوص کاروانهای راهیان نور و زائرین اباعبداله الحسین در مسیر طریق الحسین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  حتی یک ورودی را ساماندهی نکردند رضوی عضو شورای شهر اهواز در تذکری به شهردار با اشاره به وعده ساماندهی ورودی‌های شهر، گفت: شهرداری در این مدت حتی یکی از ورودی‌ها را هم ساماندهی نکردند و فضای نامناسبی دارند. سید محمد علی پورموسوی عضو دیگر شورای شهر نیز در طرح سوال رسمی خود از شهردار، به بی توجهی به اولویت‌های شهر از جمله ساماندهی ورودی‌ها  اشاره کرده است. به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، نحوه طراحی و ساماندهی ورودی‌های شهر نقش مهمی در ارتقای جایگاه شهرها دارد و زمینه را برای رونق اقتصادی، گردشگری و ارتقای فرهنگی شهر فراهم می‌کند. انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید