ایرباس برای چهارمین سال متوالی بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان شد

تحویل هواپیماهای ایرباس در سال 2022، میزان 8 درصد افزایش یافت و موجب شد این شرکت هواپیماسازی برای چهارمین سال پیاپی بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان شود.

ایرباس برای چهارمین سال متوالی بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان شد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال به نقل از رویترز، شرکت ایرباس اروپا در سال 2022، میزان 8 درصد بیشتر هواپیما تولید کرد و توانست برای چهارمین سال پیاپی بزرگ‌ترین هواپیماساز جهان شود. این در حالی است که اختلال در چرخه تامین این شرکت موجب شده است ایرباس نتواند آن اندازه که برنامه‌ریزی کرده بود هواپیما تولید کند. ایرباس اعلام کرده که در سال 2022، تعداد 663 فروند هواپیما تولید کرده و سفارش ساخت 1078 هواپیما را هم دریافت کرده است که البته پس از لغو برخی از این سفارش‌ها رقم سفارش برای ساخت 820 فروند هواپیما نهایی شده است. شرکت بوئینگ آمریکا که در حال پشت سر گذاشتن دو بحران امنیت هواپیماهای 737 مکس و مشکلات فنی در ساخت هواپیماهای 787 دریم لاینر است، در سال 2022، تعداد 480 فروند هواپیما تولید کرده و گفته است سفارش ساخت نهایی 774 فروند هواپیما را هم دریافت کرده است.

در حالی ایرباس 663 فروند هواپیما در سال 2022 تولید کرده که 661 فروند آن را تحویل داده و دو فروند آن را که متعلق به شرکت ایروفلوت روسیه است، به خاطر تحریم تحویل داده نشده است. ایرباس برنامه‌ریزی کرده بود سال گذشته 700 فروند هواپیما تولید کند. گویلائوم فائوری، مدیرعامل ایرباس، دلیل تولید کمتر از نرخ هدف‌گذاری این شرکت را پیچیدگی فضای عملیاتی ساخت هواپیما عنوان کرد و گفت: که با این حال ما تلاش خواهیم کرد که تولید را افزایش دهیم. با فروکش کردن بحران کرونا در جهان،‌ تقاضا برای خرید هواپیما به خصوص هواپیماهای کوچک و تک‌راهرو در جهان رو به افزایش گذاشته است. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

دیدگاهتان را بنویسید