تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا‌ و وضعیت وخیم بازار مسکن آلمان‌

گزارش بانک بی‌ان ‌پی پاریباس نشان داد به دلیل افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری و رکورد زدن تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا و در مجموع وخیم شدن شرایط اقتصادی در آلمان بخش املاک و مستغلات این کشور به شدت ضربه و خسارت دیده است.

تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا‌ و وضعیت وخیم بازار مسکن آلمان‌

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، گزارش بانک بی‌ان ‌پی پاریباس نشان داد: به دلیل افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری و رکورد زدن تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا، بخش املاک و مستغلات آلمان در سه ماه پایانی سال 2022 با کاهش مواجه شده است. سرمایه گذاری در بخش امکلاک تجاری از ماه اکتبر تا دسامبر در مقایسه با متوسط 5 ساله برای این مدت، 50 درصد کاهش یافته و به 9.9 میلیارد یورو (10.6 میلیارد دلار) رسیده است. این تحقیقات نشان داده است، با کنار کشیدن سرمایه گذاران برای انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری به علت افزایش نرخ بهره و در مجموع وخیم شدن شرایط اقتصادی در آلمان، این بخش به شدت ضربه و خسارت دیده است.  

  مارکوس زورن، مدیر ارشد بخش املاک و مستغلات بانک بی‌ان ‌پی پاریباس آلمان در این رابطه گفت: افزایش هزینه‌ها میان انتظارات قیمت‌گذاری خریداران و فروشندگان اختلاف ایجاد کرده است و بسیاری از معاملات بزرگی که قبلا در مرحله بازاریابی بودند، انجام نشدند. زورن پیش‌بینی کرد که این روند حداقل برای 6 ماه دیگر ادامه داشته باشد. بلومبرگ با استناد به گزارش جداگانه ای توسط این بانک نوشت، بازار املاک و مستغلات مسکونی در این کشور با بحرانی بدتر مواجه است، به طوری که حجم معاملات این بازار در کل سال 2022 نسبت به سال 2021 به میزان 74 درصد کاهش یافته است. شرکت‌های املاک و مستغلات در سرتاسر اروپا به دنبال افزایش‌های نرخ بهره که در سال 2022 توسط بانک مرکزی اروپا و سایر ناظران مالی با هدف مهار تورم انجام شد، با مشکل مواجه هستند. سیاست‌های پولی انقباضی، تا حد زیادی معاملات در این بخش را مختل کرده و رونق یک دهه قیمت دارایی‌ها را متوقف کرده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید