خبرخوب|خانم معلمی که ناجی زنان کولبر شد/ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با دانش بنیان های وطنی

امروز هم مثل همیشه دعوتید به خواندن یک بسته خبرخوب که رنگ و بوی مردمی دارد و قهرمانانش، افرادی از جنس خودتان هستند. زنان و مردانی که پاک و بی ریا برای ایران و ایرانی سنگ تمام می گذارند و دلشان خوش است به شادی مردم سرزمین شان.

خبرخوب|خانم معلمی که ناجی زنان کولبر شد/ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با دانش بنیان های وطنی

گروه زندگی- عطر و بوی بهار را حس می‌کنید؟ شکوفه‌های رنگی و جوانه‌های سبز رنگی که هنوز غباری بر آن ها ننشسته و سرشار از طراوت و شادابی اند؟ این ها دقیقا مصداقی از تک تک شما روزه دارانی هستند که بهار جان‌ها را در واپسین روزها پشت سر می‌گذارید و هر روز با شکوفه و جوانه‌ای جدید، پر طراوت تر از قبل می‌شوید، پس قدر خودتان را بدانید و تا می‌توانید برای سبز ماندن و دوری از غبارها بجنگید. البته در همین حال خوش و درامتداد جوشن های شب‌های قدر بیایید یکبار دیگر همنوا شویم در تکرار مناجات اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ…و خداوند را قسم دهیم به نیت اللهم عجل لولیک الفرج و ظهور آقایی که یک قدر متقارن با شب جمعه و ۲۳ رمضان هم آمد و رفت اما خبری از ایشان نشد!  

یک کار و کاسبی درست و حسابی برای زنان کولبر شنیدن اخبار مربوط به کولبرها هیچ وقت خوشایندمان نبوده، خصوصا اگر پای زن ها درمیان باشد که تلخی اخبار دوچندان هم می‌شود اما به هرحال این یک واقعیت است و همه می‌دانیم که در خطه‌ای از سرزمین مان، بسیاری از زنان و مردان در مسیرهای صعب العبور کوهستانی، جانشان را برای نان می‌دهند و هربار نیز شاهد درگذشت شماری از هم‌وطنان مان در این راه هستیم اما این بار می‌خواهیم پیکی خوش خبر از کولبرها باشیم. خبرخوبی که مژده اشتغال شماری از زنان کولبر را می‌دهد و بانی‌اش هم یک خانم معلم دغدغه‌مند مریوانی است؛ کسی که وقتی تصمیم گرفت کاری برای زنان کولبر انجام دهد، از آمار بالای زنان کولبر به تنگ آمد و دلش می‌خواست همه را از این شرایط سخت و طاقت فرسا نجات دهد، زیرا او فکر می‌کرد زنان جامعه نقش مهمی در تربیت فرزندان و آینده این سرزمین دارند و قطعا سهم شان کولبری در کوهستان نیست! خانم محمدی می‌گوید:«می‌دانستم برداشتن چنین سنگ بزرگی به تنهایی ممکن نیست، پس رایزنی با مسئولان را شروع کردم و با اعلام آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان برای حمایت از بانوان کولبر، اتفاقی مبارک رقم خورد، بطوری که تا کنون چندین کارگاه تولیدی برای اشتغالزایی جمعی از بانوان سرپرست خانوار و کولبر در این شهرستان مرزی ایجاد شده است.» البته خوب است بدانید که خانم محمدی جدا از اینکه بانی راه انداختن کار و کاسبی برای زنان کولبر و سرپرستان خانواده در استان کردستان بوده، خودش نیز با هرآنچه در توان داشته، یک کارگاه خیاطی راه انداخته و برای ۱۲ بانوی کولبر فرصت اشتغال فراهم کرده تا آرامش نسبی را به زنان کولبر شهرش بازگرداند.  

ردپای دانش بنیان ها اینبار درمیان مرغ و خروس ها شما بگو از شیرمرغ تا جان آدمیزاد! هرکاری بگویید از این دانش بنیان ها برمی آید. اصلا آنقدر فعال و خلاقند که نمی گذارند جایشان در بسته خبر خوبمان خالی بماند، طوری که هرروز با یک کار جدید و یک افتخار دیگر، نامشان را سر زبان ها می اندازند و تحسین و دعای خیر میلیون ها ایرانی را بدرقه راه خود می‌کنند. مثلا امروز خبری داریم از دنیای مرغ و خروس ها که گرچه این روزها با پرکشیدن قیمت شان، هوش از سر همه برده اند اما هنوز هم یک خوراکی محبوب به شمار می روند و دانش بنیان ها هم حسابی هوایشان را دارند، آنقدری که دست به تولید واکسن فوق حاد آنفولانزای پرندگان زده اند‌. واکسنی که هم اکنون ۵۰ درصد نیاز داخل را فراهم می‌کند و حتی می‌تواند به تمام نیاز کشور نیز پاسخ دهد. همچنین لازم است بدانید که به گفته دکتر عباس جمالی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، ایران تا ۲ سال پیش وارد کننده «ادجوانت روغنی» واکسن‌های طیور بوده اما به لطف تلاش محققان نه تنها توانسته نیاز داخل را فراهم کند بلکه در سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار کیلوگرم صادرات ادجوانت روغنی هم داشته و می‌خواهد در سال جاری، صادرات این ماده که در واکسن‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد را به بیش از ۵۰ تن برساند. خبر خوشی بود و وقتی خوش‌تر می‌شود که بتوانیم با تکیه و بهره مندی از توان محققان، راهی پیدا کنیم برای کاهش هزینه های مرغداری‌ها و کاهش قیمت مصرف و درنتیجه خوشحالی بیشتر هموطنان.  

درمان زخم های عمیق بدون نیاز به خارجی ها خداکند قسمت کسی نشود ،اما وقتی زخم ها سرناسازگاری می‌گذارند و به هربهانه ای به جان بیمارانی چون دیابتی‌ها، پروانه‌ای‌ها و حتی سوختگی‌های عمیق می‌افتند، دیگر رهاشدن از شرشان کار آسانی نیست و گاهی باید به زمین و زمان بزنی تا شاید بتوانی داروهای وارداتی را پیداکنی، هزینه‌های هنگفتش را بپردازی و خلاصه کاری برای نجات بیمارت انجام دهی. درست در همین مواقع است که از خودت می‌پرسی چرا این داروها در کشور خودمان تولید نمی‌شود و چرا این همه محقق و دانشمند نمی‌توانند کاری برای مردم انجام دهند‌؟ البته حق هم دارید، بالاخره ما کشوری پیشرو در علم پزشکی و تولید دارو هستیم و دلمان می‌خواهد به لطف این همه توانمندی، داروهای موردنیازمان را در همین ایران خود و با حداقل هزینه ممکن در دسترس داشته باشیم که به همین سبب نیز الان آمده ایم تا مژده ای در همین راستا بدهیم. می‌خواهیم بگوییم به امید خدا دیگر این همه مشقت برای تامین داروی زخم را به جان نخواهید خرید، چون محققان و پژوهشگران توانمند کشورمان، صدایتان را شنیده و با دستیابی به دانش فنی تولید پودر زخم‌پوش توانسته اند برای درمان زخم های عمیق و حفره ای آستین بالا بزنند؛ بنابراین می توان گفت که به لطف تلاش پژوهشگران پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی، پودرهای زخم پوش تولید ایران به عنوان جایگزینی ایده آل برای نمونه های گران قیمت آمریکایی در راهند تا مرحمی باشند بر زخم های هموطنان مان.  

مادرجان شرمنده ایم تا دنیا دنیاست همه ما ایرانی ها از هر طیف و سلیقه ای مدیون شهدا و خانواده های آن ها هستیم و تازه وقتی شرمنده تر م‌ شویم که می‌بینیم این عزیزان، دلی به بزرگی دریا دارند و هرکاری می‌کنند تا در راه شهدای‌شان قدم برداشته و آرامش را به مردم خود هدیه دهند. حقیقتا کمی تفحص در احوال خانواده شهدا و سبک زندگی آن ها درس های بزرگی برای تک تک ما به همراه دارد و می تواند راه را نشانمان دهد؛ درست مثل کار خیر مادر شهید محمود کلانتری سرچشمه زارچ که باعث آزادی یک زندانی دربند شد. بی بی طیبه منتظری مادر شهید 19 ساله ای که سال 61 در عملیات بیت المقدس به شهادت  رسید، همین چندروز پیش با حضور در دفتر ستاد مردمی دیه استان یزد، مبلغ ۲۰ میلیون تومان جهت آزادی یک زندانی اهدا کرد تا نشان دهد راه تمام شهدا هنوز ادامه دارد و حتی در دنیای امروز و بدون جنگ هم می‌توان ناجی هموطنان شد و لبخند بر لبان آن ها نشاند. این هم درسی دیگر از یک مادر شهید که گرچه حسن ختام خبر خوب امروزمان است اما قطعا آغازگر راهی خواهد بود به سمت خیر و نیکوکاری.‌ دهه سوم رمضان را دست کم نگیرید گرچه شب های قدر با تمام عظمتش به پایان رسیده و ماه رمضان با سرعت به روزهای آخر خود نزدیک می شود اما با تمام این احوال، فراموش نکنیم که دهه سوم ماه رمضان، عظمت و شیرینی خاصی دارد و اصلا وقت اجابت است یعنی دقیقا همین حالا باید دست‌های نیازمان را به سمت خداوند بلند کنیم و هرآنچه در طلبش هستیم از او بخواهیم. این را ما نمی گوییم بلکه رسول اکرم(ص) این چنین می فرمایند:« اوّله رحمه، وسطه مغفره و آخره اجابه». بنابراین اگر این ماه را ۳ قسمت کنیم، دهه اول، زمان نزول لطف و رحمت الهی است، دهه دوم، زمان استغفار و توبه و دهه سوم، زمان درخواست و اجابت دعا؛ پس فکر نکنیم حالا که شب های قدر تمام شده، کار ما هم با خدا و مناجات و راز و نیاز تمام است و از حالا باید بنشینیم و معکوس بشماریم تا فرارسیدن عید سعیدفطر، بلکه بالعکس باید قدر این روزها و عظمت دهه پایانی ماه رمضان را بدانیم و همچون خاندان اهل بیت(ع) از این فرصت استفاده کنیم برای تقرب هرچه بیشتر به درگاه خداوند و اجابت دعا. خوش خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید