خبر خوب| از خبر خوش برای سرباز ـ پدرها تا کار کارستان همدانی‌ها

دنیا هر چقدر هم از اخبار ناراحت‌کننده پر شود، بالاخره درش روی پاشنه خیر و خوبی می‌چرخد چراکه خیر، دنباله‌دار است و دومینووار هر کار خوبی، خوبی دیگری را رقم می‌زند و درست در نقطه عطفش، خبر خوب خلق می‌شود. خبر خوبی که ابر رسانه‌های دنیا اصرار به نبودن یا کمرنگ کردن هر روزه‌اش دارند، اما زهی خیال باطل که اخبار سیاه در جهان، با هر زرق و برق و در هر بوق کرنایی سر آخر، خاموش شدنی است و تمام آنچه می‌ماند خبرهای خوبی است که حتی از دل اتفاقات ناگوار، متولد شده است.

خبر خوب| از خبر خوش برای سرباز ـ پدرها تا کار کارستان همدانی‌ها

گروه خبر خوب- دنیا هرچقدر هم از بدی و اخبار ناراحت‌کننده پر شود، بالاخره درش روی پاشنه خیر و خوبی می‌چرخد چراکه خیر، دنباله‌دار است و دومینووار هر کار خوبی، خوبی دیگری را رقم می‌زند و درست در نقطه عطفش، خبر خوب خلق می‌شود. خبر خوبی که ابر رسانه‌های دنیا اصرار به نبودن یا کمرنگ کردن هر روزه و کسب منفعت‌های ریز و درشت از آن دارند، اما زهی خیال باطل که شر و بدی پایدار نیست و انعکاسش هم در جهان، با هر زرق و برق و در هر بوق کرنایی سر آخر، خاموش شدنی است. حال، مدتی است ما در ایران زمین‌مان ، کلید رسانه‌ای کردن خبرهای خوب را زده‌ایم و الحق که شما هم‌وطنان هم‌ کم نگذاشته‌‌اید در خبررسانی و باعث و بانی خبر خوب شدن. حال این شما و این خبرهای حال خوب‌کن این روزهای مبارک:  

 تسهیلات جدید برای سربازان دارای فرزند                                                                                                                                                         خبر خوش برای سرباز- پدرها تازگی‌ها بچه نوپا به خانواده‌تان اضافه شده و جانتان به جانش بسته است؟ اصلا دلیل رفتن به خانه خواهر و برادرتان، اول دیدن خواهرزاده و برادرزاده‌تان است و بعد پدر و مادرشان؟ حق دارید آخر بچه معصومیت و شیرینی دارد، وصف نشدنی. حال فکرش را بکنید پدری سرباز باشد و مدتی نتواند یک دل سیر بچه‌هایش را ببیند، درست است برای خدمت مقدسی رفته ولی خب پدر بودن هم مقدس است و آداب خودش را دارد. در همین راستا سازمان نظام وظیفه عمومی می‌خواهد همه جوره هوای این سرباز-پدرهای وظیفه‌شناس را داشته باشد و بنا به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از اول خرداد ماه سربازان وظیفه متاهل علی‌رغم دریافت ۲ ماه کسرخدمت تاهل تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان از تسهیلات کسر خدمت جدید بهره‌مند می‌شوند. حساب و کتاب ساده‌اش یعنی اینکه سربازان وظیفه حین خدمت می‌توانند از ۳ ماه کسرخدمت برای فرزند اول، ۴ ماه کسرخدمت برای فرزند دوم و ۵ ماه کسرخدمت برای فرزند سوم بهره‌مند شوند و بدین گونه فرزند بیشتر، زندگی بهتر در همه دوران زندگی کلید می‌خورد و به خرداد پرحادثه، خرداد پربرکت هم اضافه می‌شود.

روستای «نگارخاتون» از توابع شهرستان «فامنین»    کار کارستان همدانی‌ها؛ در روستای بدون بیکار این دیار لب‌تان به خنده باز شد از این حساب و کتاب. خدا را شکر، حال بیایید برویم همدان. حرف از همدان که به میان می‌آید، مزار«بوعلی سینا»ی عزیز، غار علیصدر دیدنی و سفال‌ها دلبر لاجین، دلتان را غنج می‌زند برای رفتن و تماشا؟ حالا این بار یک توک پا بیایید برویم شهرستان «فامین»، تکه‌ای از وجود همدان، آنجا که رسیدید کافی است سراغ روستای «نگارخاتون» را بگیرید، به مقصد که برسید شما هم چشم‌هایتان برق می‌زند از ذوق. آخر می‌دانید شما الان چشمتان به جمال ر‌وستایی روشن شده که اول، کارشان کشاورزی بوده، اما از ۳۰ سال پیش که زمین و زمان خساستش به آنها شروع شد، نه راهی شهر شدند برای کار، نه زانوی غم‌ به بغل گرفتند، بلکه کمر همت بستند و کارگاه‌های صنعتی راه انداختند و انواع قطعات و ادوات کشاورزی را تولید می‌کنند. کار و بار شان هم حسابی گرفته، تحریم قوی‌ترشان کرده و الان مفتخرند به روستای بدون بی‌کار بودن. تازه این هم برایشان کافی نبوده حالا چند وقتی است میزان اشتغال روستا به ۱۲۰ درصد رسیده، یعنی علاوه بر اشتغال صد درصدی اهالی، ۲۰ درصد هم از شهرها و روستاهای اطراف برای کار مراجعه کردند و شاغل شدند. نان پدر، شیر مادر حلالتان که شما بی هیچ گلی در دروازه و هیچ امتیاز آخر و رکورد ورزشی‌، قهرمانان زندگی‌ هستید.  

«عبدالرضا رشنو» فناور جوان الشتری  اختراعی که در دنیا لنگه ندارد در هوای همدان نفس کشید و حظ ببرید؟ حالا بیایید به «الشتری» لرستان هم سر بزنید. آنجا هم جوانانی دارد باهوش، اهل دل و مرد عمل‌. نمونه‌اش «عبدالرضا رشنو» این مخترع دهه شصتی است که از سال ۹۴ کارآفرینی و اشتغال‌ را برای شهرش کلید زد، خیلی نگذشته بود که از همه علم‌های دنیا دست روی هوش مصنوعی گذاشت و حالا ۲ اختراع به ثبت رسانده است که نه تنها مشابه خارجی ندارد، بلکه بر اساس نیاز بومی ساخته شده‌ است. مهم‌ترین اختراعش، طراحی نرم افزار پردازش تصاویر ماهواره‌ای برای تشخیص سطح زیر کشت است. این نرم افزار متناسب با شرایط آب و هوایی استان‌های کشور کار می‌کند، نوآوری‌ها و الگوریتم‌هایش مبتنی بر هوش مصنوعی است و در حوزه تامین امنیت غذایی حرف‌ها دارد برای گفتن‌. ماجرا برایتان جالب شد و حالا می‌خواهید از چم و خم کار سر دربیاورید؟ عرض به خدمت‌تان، این نرم‌افزار، با روش‌های یادگیری ماشین، تصاویر ماهواره‌ای را آنالیز می‌کند و براساس آن، نوع کشت را تشخیص می‌دهد و خیلی شیک و مجلسی برای سه ماه آینده پیش بینی می‌کند که چه محصول کشاورزی کم یا زیاد است، آن هم نه تنها برای لرستان که برای هر نقطه‌ای از ایران. این یعنی از این پس می‌توان با فکر بکر آقا عبدالرضا برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی تصمیم‌گیری کرد و تحولی عظیم در صنعت کشاورزی ایران ایجاد کرد.  

حضور تولیت آستان قدس رضوی در منزل یک زندانی محکوم مالی  اینجا آستان قدس امام رضا(ع)؛ زندگی جاریست می‌دانید ولی همیشه روزگار بر وقف مراد نیست و گاه دنیا خلقش تنگ است و روی خوش به ما نشان نمی‌دهد، مثل غصه پرغصه یک مرد، او که صبح تا شب، شب تا صبح چشمش به در بود تا راهی باز شود‌. دل توی دلش نبود که کی و چطور از بند خلاص می‌شود؟ اصلا می‌شود یک روزی از این روزها پول بدهی‌هایش جور شود، همسرش را بیرون از زندان ببیند بچه‌هایش را در حریم امن خانه‌اش به آغوش بکشد، به معنی واقعی کلمه آزاد باشد و به فکر نان حلال درآوردن و حواس جمع بودن که دیگر بدهی بالا نیاورد؟ حساب و کتاب روزگار از دستش درآمده بود که یکدفعه شنید تولد امام رضا(ع) نزدیک است، او هم که مجاور و همسایه امام رضا(ع). کسی چه می‌داند آن لحظه چه شد، شاید دلش شکست یا اشکی از چشمش جاری شد و از ضامن آهو خواست ضامنش شود، هر چه بود گوشه چشم امام رضا جان به دل و جان او افتاد، خبر آوردند، به همت آستان قدس رضوی بدهی‌هایش صاف شده که هیچ، تدارک کارگاه خیاطی برای اشتغال و خودکفایی خانواده‌اش هم فراهم شده است، آن هم در دهه کرامت و روز حمایت از خانواده زندانیان. خبری به شیرینی آزادی، استقلال و به آغوش گرم خانواده برگشتن، نه تنها برای او بلکه برای ۶۳۲ محکوم مالی و جرائم غیرعمد که آستان قدس رضوی از سال ۱۴۰۰ تا الان با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان، از بند زندان آزادشان کرده و چه خبری بهتر از فرصتی دوباره برای زندگی.

امام رضا(ع)، چون دیگران را به این مقام می‌‌رساند، ملقّب به رضا شده است او که دیگران را به این مقام رضا می‌‌رساند «هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی ‌یابد و خوشحال نمی‌شود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا(ع)؛ هیچ نفس مطمئنه‌ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا(ع)، او نه چون به مقام رضا رسیده، به این لقب ملقّب شده است بلکه چون دیگران را به این مقام می‌‌رساند، ملقّب به رضا شد». این سخنان باارزش را آیت‌ الله عبدالله جوادی‌ آملی، در خصوص جایگاه و مقام رضای(ع) عالم آل محمد(ص) گفته‌ است و چه خوب می‌شود در این دهه کرامت و حد فاصل میلاد مبارک حضرت معصوصه(س) و امام رضا (ع) بیش از هر زمان دیگری یک کار خوب انجام دهیم و خوش خبری برای بندگان خدا بیاوریم، باشد که نگاه لطف خاندان اهل کرم، به همه‌مان بیشتر شود. خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پیام پیام/

دیدگاهتان را بنویسید