خبر خوب | تنت به ناز طبیبان نیازمند شد؟ «بیمهٔ سلامت» هست!

قطع رابطه با خانواده و نزدیکان؟! حتماً شوخی می‌کنید! این کارها را کنار بگذارید. مگر می‌شود آدم از ریشه‌های خودش جدا شود و دوام بیاورد؟ اگر خدای ناکرده، در شرایط پیچیده‌ای مرتکب این اشتباه شده‌اید، بیایید همین امروز تمامش کنید.
برای شاد کردن دل امامان بزرگوارمان هم که شده، دلخوری‌هایتان را کنار بگذارید. دنیا دو روز است…

خبر خوب | تنت به ناز طبیبان نیازمند شد؟ «بیمهٔ سلامت» هست!

گروه خبر خوب: دین ما دین مهربانی است و پیشوایان‌مان الهه‌های مهربانی! مهربان‌تر از این خاندان کجا سراغ دارید؟ حضرت علی علیه‌السلام در نامهٔ ۴۷ نهج‌البلاغه خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌فرمایند: «فرزندانم؛ شما را به ارتباط بیشتر با یکدیگر و بذل و بخشش به هم و لطف و صمیمیت میان همدیگر سفارش می‌کنم و از قطع ارتباط و جدایی و تفرقه برحذر می‌دارم.». این را البته مولا به حسنین‌شان گفته‌اند که ما بشنویم. این حرکات سخیف فقط از ما برمی‌آید، نه برترین بندگان خدا. قطع رابطه با خانواده و نزدیکان؟! حتماً شوخی می‌کنید! این کارها را کنار بگذارید. مگر می‌شود آدم از ریشه‌های خودش جدا شود و دوام بیاورد؟ اگر خدای ناکرده، در شرایط پیچیده‌ای مرتکب این اشتباه شده‌اید، بیایید همین امروز تمامش کنید. گوشی را بردارید و شمارهٔ عزیز و خویش خود را بگیرید تا به قطع رابطه پایان دهید. می‌بینید که! نه خدا را خوش می‌آید، نه مولای محبت و معرفت را! برویم سراغ خبرهای خوب؟ چند تایش را برایتان سوا کرده‌ایم…  

اگر تنت به ناز طبیبان نیازمند شد بیمهٔ سلامت هست! خدا نکند پایتان به بیمارستان برسد و نیاز به دکتر و دوا پیدا کنید. جیب خودتان که هیچ، بسته به نوع و شدت بیماری، ممکن است حتی جیب اطرافیان‌تان هم خالی شود. برای همین است که می‌گویند بیمه نعمت است آقا؛ نعمت! چرا در مملکتی که روی گنج نشسته، مردم از این نعمت برخوردار نباشند؟ خبر آمده که ۶ میلیون نفر از ۳ دهک نخست، رایگان بیمه شده‌اند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: «در حوزهٔ بیمهٔ همگانی سلامت با کمک مجلس و اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان، ۶ میلیون نفر از ۳ دهک نخست به طور رایگان تحت پوشش بیمهٔ سلامت قرار گرفتند.». البته آقای وزیر گفته هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که رفع آن نیازمند تصویب قانون پایدار برای بیمهٔ همگانی است. ما هم امیدواریم با تصویب قوانین لازم، یکی از زیرساخت‌های مهم برنامهٔ سلامت خانواده، یعنی بیمه، برای همیشه سروسامان بگیرد و نگرانی مردم در این حوزه رفع شود.  

«تختهٔ مهربانی» به نام مهر مهدوی و یک خیر ماندگار دیوار مهربانی را که خاطرتان هست؟ حالا یک فرد خلاق پیدا شده که چنین چیزی را برای مغازه‌های مختلف طراحی کرده. اسمش را نگفت. راستش ما هم اصرار نکردیم. چون تأکید کرد که «اگر نام و نشان می‌خواهید حرف نمی‌زنم.». گویی گمنامی، معاملهٔ او بود با امام زمانش. نخواستیم معاملهٔ شیرین‌شان را به هم بزنیم. این جوان که از لهجه‌اش فهمیدیم مشهدی است، می‌گوید: «چند سال پیش کتاب «آن سوی مرگ» را که خواندم حالم خیلی خراب شد. چند روز به هم ریخته بودم و گریه می‌کردم. دوست داشتم کار خیری انجام بدهم که آثارش ماندگار باشد. نه اینکه مثلاً به یک نیازمند کمک کنم و تمام. دوست داشتم ادامه‌دار باشد. روز عید نوروز پیاده راه افتادم به سمت حرم امام رضا علیه‌السلام تا سلامی بدهم و برگردم. در همان مسیر، آقا امام رضا (ع) این ایده را به من هدیه دادند. آن را نذر مهر مهدوی کردم تا هم کار خیری کرده باشم و هم فرهنگ مهربانی را نشر دهم.». بچه‌های خیریهٔ «مهر مهدوی» به نام امام زمان (عج) و از طرف ایشان کار خیر می‌کنند و دست خلق‌الله را می‌گیرند. چون می‌خواهند کاری کنند که نام حضرت مهدی (عج) مساوی شود با کار خوب. ایدهٔ این جوان باصفا بسیار جذاب است. صاحب مغازه یک تخته با طراحی زیبا به دیوار مغازه‌اش می‌آویزد. هر کس خواست کار خیری کند، مبلغی را کارت می‌کشد و رسیدش را روی این تخته قرار می‌دهد. فرد نیازمند هم رسید را از روی تخته برمی‌دارد و به مغازه‌دار می‌دهد تا کارش راه بیفتد. این تخته را در هر مغازه‌ای با هر خدماتی می‌توانید نصب کنید. پس بشتابید! شمارهٔ تماس طراح «تختهٔ مهربانی» را از گوشهٔ تخته بردارید و برای مغازه‌تان تخته سفارش دهید.  

دیدگاهتان را بنویسید