خبر خوب | یک میلیون مسافر خارجی در بیمارستان های ایران چه می خواهند؟/رفع ناباروری با هوش مصنوعی

این روزها همه ایران سیاهپوش شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) است. مساجد،هیئت ها و اماکن مقدس مملو از دوستداران امام اول شیعیان شده اند. دست های همه ایرانیان در این شب ها و روزهای لیالی قدر رو به سمت آسمان بلند شده است با یک هدف واحد که عاقبت بخیری مردم ایران است.ما هم با یک بسته خبر خوب دیگر آمده ایم تا میهمان خانه دل تان شویم.

خبر خوب | یک میلیون مسافر خارجی در بیمارستان های ایران چه می خواهند؟/رفع ناباروری با هوش مصنوعی

گروه خبرخوب : این روزها همه ایران سیاهپوش شهادت حضرت امیرالمومنین مولی الموحدین علی(ع) است. مساجد،هیئت ها و اماکن مقدس مملو از دوستداران امام اول شیعیان شده اند، دست های همه ایرانیان در این شب ها و روزهای لیالی قدر رو به سمت آسمان بلند شده است. خلاصه که اینجا این شب ها عجب ولوله ای برپا است. هر چند از این حضور میلیونی هیچ تصویری در رسانه های آن طرف آبی وایرال نمی شود و ترجیح می دهند نبینند و نشنوند که البته مهم نیست. مهم شانه هایی است که پشت به پشت هم در یک صف ایستاده اند با یک هدف واحد که آن هم عاقبت بخیری مردم ایران است و دست ها را رو به آسمان بلند کردند. آری اینها  فرسنگ ها از شناخت مردم ایران دور هستند و خوشبختانه به همین علت همیشه بذر نفاق در شورستان می کارند و باد درو می کنند.

این تصاویر زبان دارند. خودشان خبر خوبند. وصف نمی خواهند. کلمه نمی خواهند. فقط می توان گفت صحه می گذارند بر دین مداری مردم ایران. البته در بسته خبر خوب امروز خبرهای خوب دیگری هم از ایران اسلامی مان داریم که تقدیم تان می کنیم؛ از رونق گردشگری پزشکی گرفته و همدلی با زلزله زده های خوی تا  آزاد کردن زندانیان و  رشد کشت گندم و …بشنوید از بیست و چهارم فروردین ماه، اینجا خبر خوب…  

*یک میلیون و صدهزار خارجی در بیمارستان های ایران چه کردند؟ شاید اگر برای برخی صحبت از گردشگری پزشکی کنیم ، برایشان سوال شود که مگر پزشکی هم گردشگری دارد؟ بگذارید واضح توضیح دهیم، گردشگری پزشکی شاخه ای از علم گردشگری سلامت است که در آن شخص از کشوری به سایر نقاط دنیا با امکانات بهتر و بیشتر سفر می کند تا از خدمات پزشکی کشور مقصد بهره ببرد. ساده تر بگویم حتما شنیده اید فلان فامیل یا آشنایتان از آن سر دنیا آمده اینجا جراحی کند! آمارهای جدید نشان می دهد که گردشگری پزشکی در ایران رونق گرفته است ، شاهدش هم صحبت های مدیرکل دفتر اعتباربخشی وزارت بهداشت است که خبرهای خوبی داده و گفته که سال گذشته یک میلیون و صد هزار نفر از کشورهای  مختلف برای درمان به ایران آمده اند. هم پزشکان ما مجرب و حاذق هستند  و دنیا می تواند به آنها اعتماد کند، هم کشورمان امن و امان است و جالب تر آنکه این افراد وقتی به کشورشان بر می گردند، می شوند مبلغ ایران و زیبایی هایش و تبحر پزشکانش و کلی طرفدار و توریسم با خودشان به کشورمان می آورند. 

*هوش مصنوعی این بار به کمک درمان ناباروری می آید از شنیدن خبر ناباروری یک زوج قطعا ناراحت می شوید ، اینکه زوجی پس از سال ها ازدواج متوجه می شوند نابارور هستند و تازه آن زمان باید درمان شان را شروع کنند و در پروسه های سنگین و سخت قرار بگیرند که مشخص هم نیست به کجا می رسد، نتیجه می دهد یا خیر. متاسفانه آمارها می گوید بیش از 25 درصد زوجین ما در کشور نابارور هستند، حالا بشنوید که هوش مصنوعی سمت ناباروری هم آمده است، یعنی هوشی که توسط ماشین ها ظهور پیدا کرده و می تواند محیط را درک کند و کنشگری داشته باشد. سرتان را درد نیاورم محققان دانشگاه های تربیت مدرس و پژوهشگاه رویان موفق شدند از ظرفیت های فناوری هوش مصنوعی برای بهبود شیوه های درمان ناباروری استفاده کنند. در حال حاضر بازده روش های درمانی ناباروری تنها 30 درصد است اما با استفاده از این فناوری؛ روش های موثرتری  برای درمان ناباروری معرفی می شود که امیدواریم این روش ها به زودی به مرحله عملیاتی برسد و به درد زوج های نابارورها که امید به فرزند دارند، بخورد. امید که روزی همه چشم انتظاران فرزند دل شان و دامن شان سبز شود.

*رسم ماندگار سمنانی ها در ماه رمضان از علم پزشکی جدا شویم و برگردیم سری به جامعه بزنیم، مخصوصا جامعه زندانیان و چشم انتظارانشان در خانه که به خاطر مبالغی که گاها ناچیز است، در  کنار زن و فرزند و خانواده نیستند. یک اتفاق خوب در استان سمنان این روزها باعث شده تا خیلی از این چشم انتظاری ها در ماه مبارک رمضان به اشک شوق بازگشت پدر و همسر به خانه تبدیل شود، خبر چیست؟ اینکه مدیرکل زندان های استان سمنان گفته با تلاش شبانه روزی ستاد دیه در این استان تمام محکومان مالی کمتر از 100 میلیون تومان آزاد شدند. بله این واقعیت دارد و ظاهرا از رسوم هر ساله در استان سمنان است که در ماه مبارک رمضان گلریزانی انجام می شود و خیران کمک کرده و زندانیان جرائم غیرعمد و دیه آزاد می شوند. زندان جای بدهکار و بزهکار نیست. همه باید کمک کنند تا این افراد سریع تر به آغوش خانواده برگردند، ای کاش در تمام استان های ما این اتفاق در ماه مهربانی رخ دهد. در ادامه همین خیرخواهی ها در ماه خوبی ها، باید بگوییم که هنوز هم کمک رسانی به زلزله زده های خوی در کشورمان ادامه دارد، مثلا در همین ماه، گروه های جهادی جلفا هزار پرس غذای گرم به اضافه  114 بسته گوشت گرم بین زلزله زدگان توزیع کردند.  راستی همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی(ع)، 21 عمل جراحی رایگان هم برای کودکان نیازمند در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد انجام شده است. 

*رونق زندگی   در کشور ما گندم در مکان های مختلف کشت می شود ، آرد و نان می شود و در واقع بیشترین مساحت زیرکشت محصولات غذایی ما را به خود اختصاص داده است اما بشنویم خبر خوب را که امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 374 درصد کشت گندم در جنوب کشور افزایش یافته است. طبق آماری که وجود دارد در تنگستان که جنوب بندر بوشهر است 6 هزار و 690 هکتار از زمین های کشاورزی زیرکشت دیم  و آبی گندم قرار گرفته است و این خبر واقعا لبخند را به لب مان می آورد که  باز دعا کنیم: «خداوندا این سرزمین را از بی آبی و خشکسالی دور بدار.» آمین! *به جود و بخشش خودت بر ما منت بگذار! خبرهای خوب امروزمان به پایان رسید. دو شب قدر را هم امسال گذراندیم و یک شب قدر دیگر یعنی بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در پیش داریم. چه افرادی که امسال شب های قدر را ندیدند و از دنیا رفتند. حجت الاسلام رفیعی در مراسم احیای بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) خوب حرفی زد، شاید فکر کنیم این شب قدر آخری است که در این جسم خاکی باشیم، چه کار کنیم که اگر روزی نبودیم، آن کاره نکرده برایمان باعث پشیمانی نمی شود؟ حلالیت هایی که بدهکار هستیم را بگیریم، مالی که برایمان شبهه دارد را برطرف کنیم خلاصه که هر چه بکنیم تا بارمان سبک تر شود تا انشالا شب قدرهای سال آینده دل مان کمتر گناه آلود باشد. در فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی آمده که خداوندا، آنگونه که شایسته آنی بر ما منت گذار و بر ما بخشش کن که ما نیازمند به عطای توییم. پس تو به ما نگاه نکن، تو به خودت نگاه کن. باشد در این شب های قدر همه حاجت روا شویم و توبه هایمان پذیرفته شود. *خوش خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.    

دیدگاهتان را بنویسید