روایت فجر| توصیه امام(ره) به اصحاب قلم و رسانه چه بود؟

روایت بهمن ۱۳۵۷ روایت روزهای آمیخته با اشک و لبخند است، روزهایی که مردم به امید دیدار «روح‌الله» تا پای جان ایستادند و با ایستادگی خود اتفاقات درخشانی را در تاریخ رقم زدند، در ادامه سلسله روایت‌های بهمن ۱۳۵۷ به روز چهاردهم رسیده‌ایم.

روایت فجر| توصیه امام(ره) به اصحاب قلم و رسانه چه بود؟

به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال از اصفهان، تقویم ۱۴ بهمن را نشان می‌دهد و این روزها هرکدام عجیب‌تر از روز قبل است؛ امروز همانطور که گوشه حیاط مدرسه علوی نشسته‌ام خبر می‌آید که بختیار قبول کرده که با امام(ره) همکاری کند و حتی حاضر است وزرای انتخابی ایشان را در یک دولت ملی بپذیرد، اما این مردمی که من در این روزها دیده و شناخته‌ام جز برای ساختن شعارهای طنزآلود، نامی از بختیار نمی‌بردند. اولین مسؤول دولتی که به دیدار امام رفت که بود؟ در این روزها حضور مردم در مدرسه بی‌نظیر است اما کمتر پیش آمد که مسؤولان دولتی را ببینم یا بهتر است بگویم اصلاً ندیدم اما حوالی قبل از ظهر بود که شهردار تهران به‌عنوان نخستین مسؤول دولتی به دیدن امام خمینی(ره) آمد و استعفایش را تقدیم کرد اما دوباره از سوی امام شهردار شد و از سمتی در حالی که مشغول نوشتن خاطراتم بودم می‌شنیدم که امام(ره) بار دیگر دولت بختیار را غیرقانونی خواند.

  ساعت حوالی بعد از ظهر را نشان می‌دهد و با باز شدن درب مدرسه، جمعی از اهالی روزنامه اطلاعات به دیدار امام(ره) می‌آیند و شاید در میان دیدارهایی که در این روزها پشت سر گذراندم و قرار است در روزهای دیگر بگذرانم، برای من خبرنگار جذاب‌ترین دیدار باشد. حضرت امام(ره) با همان صلابت همیشگی شروع به سخنرانی می‌کنند: «موضع اسلامی شما به ما رسیده است؛ امیدواریم در روزنامه اطلاعات کوشش کنید‏‎ ‎‏واقعیات را آن طور که هست، بازگو کنید و سعی داشته باشید نوشته‌های شما در بطن‏‎ ‎‏انقلاب و ملت تفرقه نیندازد؛ اهل قلم وظیفه خطیری دارند و باید هوشیار و مراقب‏‎ ‎‏باشند، چرا که یک کلمه به صورت مکتوب گاه می‌تواند زیان بخش باشد»‏ و با شنیدن این سخنان است که حس می‌کنم باری که بر دوش دارم سنگین‌تر از هر زمان دیگری است. در اصفهان نیز خانواده‌ام که از روز قبل و پس از راهپیمایی ۱۳ بهمن در مسجد سید مانده‌اند خبر می‌دهند در این روز جامعه روحانیت اصفهان به تحصن سه‌روزه خود در مسجدسید خاتمه دادند اما در قطعنامه‌ای متذکر شدند که هرگونه تعدی به حریم ملت و خصوصا به کسانی که از قوای ارتش و هوانیروز و ارتش اصفهان به تهضت مقدس ملت مسلمان ایران پیوسته‌اند، حمله به قرآن و نوامیس اسلامی تلقی می‌شود و به هیچ‌وجه قابل اغماض نخواهد بود. پایان پیام/۶۳۱۲۵/ق/

دیدگاهتان را بنویسید