واکنش دوحه به جنایت «جنین»؛ رژیم صهیونیستی می‌داند که بازخواست نخواهد شد

وزارت امور خارجه قطر ضمن محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، تأکید کرد که تل‌آویو بیش از هر زمان دیگر مطمئن شده است که بازخواست نخواهد شد.

واکنش دوحه به جنایت «جنین»؛ رژیم صهیونیستی می‌داند که بازخواست نخواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، وزارت امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز پنجشنبه حملات رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین فلسطین را محکوم کرد؛ حملاتی که تا کنون به شهادت ۹ نفر تا کنون منجر شده است. سایت وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد، دوحه «به شدت، تجاوز وحشیانه اسرائیل به اردوگاه جنین را محکوم می‌کند و آن را در راستای جنایات شنیع و حشتناک آن علیه ملت بی‌دفاع فلسطین می‌داند».

  قطر ادامه داد: اسرائیل اشغالگر بیش از هر زمان دیگر مطمئن شده است که بازخواست نخواهد شد و از مجازات نیز فرار خواهد کرد. همین مسئله مشوق آن بوده است تا جنایات و تجاوزات بیشتری علیه برادران فلسطینی انجام دهد و غیر نظامیان را به قتل برساند. این نهاد قطری تأکید کرد، مسئولان صهیونیستی مسئول گسترش دایره خشونتی هستند که به این تنش سازمان‌یافته علیه ملت فلسطین بدل شده است. دوحه خاطر نشان کرد: تعهد به قوانین بین‌الملل و مسائل انسان دوستانه را نمی‌توان در یک جا نادیده گرفت و در جای دیگر، اجرایی کرد. این مسئله، دوگانگی غیر قابل قبولی است؛ زیرا حرمت و خون مردم، برابر است. وزارت خارجه قطر در پایان تأکید کرد که این کشور همچنان حامی مسئله فلسطین و احقاق حقوق ملت فلسطین، تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است. ز صبح امروز، نظامیان تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند. خبرنگار نظامی شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد که عملیاتی غیرعادی در جنین در جریان است و نیروهای شاباک مستقیما آن را هدایت می‌کنند. برخی منابع صهیونیستی نیز ادعا کردند که هدف از عملیات گسترده امروز در جنین، دستگیری یکی از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی است و  این عملیات پس از آن صورت گرفت که اطلاعات دقیقی در خصوص قصد مقاومت فلسطین برای انجام یک عملیات بسیار بزرگ در فلسطین اشغالی به دست شاباک رسید.‌‌ سپس اعلام شد که هدف از جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین، بازداشت یا ترور سه تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی بود که در نهایت به شهادت نه فلسطینی و مجروحیت 20 نفر به پایان رسید و صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کردند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید