خلع ید دانشگاه آزاد اقلید از ۱۵۰ هکتار زمین واگذاری پس از دو دهه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اقلید از خلع ید دانشگاه آزاد اسلامی از 150 هکتار اراضی واگذار شده در محدوده پارک انقلاب خبر داد.

خلع ید دانشگاه آزاد اقلید از ۱۵۰ هکتار زمین واگذاری پس از دو دهه

رئیسان در گفتگو با مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال در اقلید، در پاسخ به این سوال که اراضی از چه زمانی و به چه منظور در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته است، گفت: پرونده واگذاری اراضی به دانشگاه آزاد، مربوط به دهه 80 است که در ابتدا قطعه زمینی به مساحت 50 هکتار جهت احداث مجتمع اداری، تفریحی و ورزشی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید قرار گرفت‌.

وی ادامه داد: براساس قوانین، قراردادی مابین دانشگاه آزاد و اداره کل راه‌وشهرسازی منعقد شد؛ طبق این قرار داد 50 هکتار زمین به دانشگاه آزاد واگذار شد. در ابتدا دانشگاه، اقدامات مربوط به خود را طی طرحی که در اختیار داشت انجام‌ داد و سپس طی بازدیدهای صورت گرفته و پیشرفت‌های فیزیکی به عمل آمده، با حضور رئیس سازمان دانشگاه آزاد وقت و رئیس اداره مسکن و شهرسازی وقت، مجددا قطعه زمینی به مساحت 100 هکتار دراختیار دانشگاه آزاد قرار داده شد که در نهایت، مجموع اراضی واگذاری به 150 هکتار رسید.

رئیسان اشاره کرد: در سنوات بعد، طی ساخت پروژه، به دلیل کاهش منابع درآمدی دانشگاه آزاد و ایجاد مشکلات داخلی، متاسفانه روند ساخت پروژه متوقف شد‌. 

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اقدامات دوره‌ای مربوط به حیطه وظایف این اداره، در پی بررسی قراردادهای واگذاری شده به اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور انجام یا عدم انجام تعهدات، موضوع پروژه دانشگاه آزاد نیز مورد بررسی قرار گرفت که در سال ۹۵ مشخص شد دانشگاه آزاد بنابر آنچه در قرارداد متعهد شده، به نحوی که باید، انجام نداده است. با توجه به این موضوع، پیگیری قضایی این پروژه به منظور فسخ قرارداد صورت پذیرفت. طبیعتاً با شروع روند قضایی، دانشگاه آزاد از ادامه ساخت پروژه تا تعیین تکلیف نهایی منع شد.

رئیسان در ادامه افزود: در فرایند رسیدگی به این پرونده، بعد از ۷ سال در نهایت از سوی مراجع قضایی رأی فسخ قرارداد صادر شد و اکنون پرونده به سازمان ملی زمین و مسکن در تهران ارجاع داده شده است اما اینکه این رأی چگونه و چه زمانی و با چه تصمیماتی اجرا شود منوط به تصمیم‌گیری وزارت‌خانه و سازمان ملی زمین و مسکن است.

پایان پیام / ن

دیدگاهتان را بنویسید