۱۰ میلیارد کلاهبرداری با شیوه آگهی کردن تراکتور در دیوار

فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ گفت: شخصی که با دادن وعده فروش تراکتور اقدام به ۱۰ فقره کلاهبرداری در سراسر کشور به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کرده بود، توسط پلیس فتا شهرستان چهارباغ شناسایی و دستگیر شد.

۱۰ میلیارد کلاهبرداری با شیوه آگهی کردن تراکتور در دیوار

به گزارش مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال از چهارباغ، کامران چراغی، فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ، در جمع اصحاب رسانه این شهرستان، گفت: به دنبال ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای شهرستان چهارباغ مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق ارائه وعده دروغین فروش تراکتور در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه ماموران با ردکیری وجوه کلاهبرداری شده موفق به شناسایی متصدی یک واحد عرضه لوازم ساختمانی شده که با همدستی متهم اصلی پرونده در زمینه کلاهبرداری فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی چهارباغ تصریح کرد: در ادامه با شناسایی مخفیکاه متهمان، با هماهنگی مقام قضائی هر ۲ آن ها در یک ساختمان نیمه کاره در مهدی آباد دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه کلاهبرداری متهم اظهار کرد: این شخص با آگهی کردن فروش تراکتور در فضای مجازی و شناسایی مالباختگان، با دادن وعده‌های اغوا کننده مبنی بر تحویل تراکتور پایین‌تر از قیمت بازار اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان بیعانه کرده و دیگر پاسخگوی شاکیان پرونده نمی‌شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: به شهروندان و کاربران سایت‌های فروش لوازم دست دوم توصیه می‌کنیم از اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در این فضا خودداری کرده و در صورت مواجهه با افرادی که وعده خرید و فروش کالا با قیمت نامتعارف را دارند، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به ماموران اعلام کنند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید