خبر خوب| عیالواری ۳۲۰ هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت

چه خبری خوش‌تر از عید؟ آن هم عید قربان. گفتیم عید قربان، یاد آن آیهٔ معروف «وَفَدَینَٰهُ بِذِبۡحٍ عَظِیمٖ» افتادیم و ارتباطش با امام حسین (ع). بگذارید خبر خوب امروز را با حکایتی در همین باره و بیت زیبایی از حافظ آغاز کنیم.

خبر خوب| عیالواری ۳۲۰ هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت

گروه خبر خوب: چه خبری خوش‌تر از عید؟ آن هم عید قربان. گفتیم عید قربان، یاد آن آیهٔ معروف «وَفَدَینَٰهُ بِذِبۡحٍ عَظِیمٖ» افتادیم و ارتباطش با امام حسین (ع). بگذارید خبر خوب امروز را با حکایتی در همین باره آغاز کنیم. روزی جوانی از آیت‌الله ضیاءالدین درّی (عارف بزرگ معاصر) تفسیر یکی از ابیات حافظ را پرسید: «مریدِ پیرِ مُغانم ز من مرنج ای شیخ* چرا که وعده تو کردیّ و او به جا آورد». آیت‌الله درّی فرمودند مراد از شیخ، حضرت آدم (ع) و مراد از پیر مغان، حضرت علی (ع) است. یعنی ای حضرت آدم! من مرید حضرت علی (ع) هستم؛ از من ناراحت نشو. تو وعده کرده بودی از گندم بهشت نخوری که خلف وعده کردی. اما امام علی (ع) با آنکه چنین وعده‌ای نکرده بود، در تمام عمر نان گندم نخورد. همان سال آقای درّی از دنیا رفتند. بعد از مدتی به خواب آن جوان رفتند و گفتند: «وقتی به این دنیا آمدم تفسیر دیگری از آن شعر برایم مکشوف شد. مراد از پیر مغان، امام حسین (ع) و مراد از شیخ، حضرت ابراهیم (ع) است. یعنی ای حضرت ابراهیم (ع)! مرید امام حسینم. از من ناراحت نشو. تو وعده کرده بودی روز دهم ذی‌الحجه اسماعیل را قربانی کنی که نکردی. اما امام حسین (ع) که وعده نکرده بود، از علی‌اکبر جوان تا علی‌اصغر شش‌ماهه‌اش را در راه خدا قربانی کرد.» با تفسیر این بیت زیبای حافظ به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.  

معامله با امام زمان (عج) با روزی ۵ هزار تومان! روزی ۵ هزار تومان برای امام زمان (عج)/ با پویش مردمی «مهر مهدوی» همراه شوید هیچ‌کس از معامله با خاندان کرامت و سخاوت ضرر نمی‌کند. پناه بر خدا! ضرر چیست؟ معامله با این خاندان، برکت مطلق و عین منفعت دنیوی و اخروی است. یکی از شهروندان عزیزمان که مغازه‌دار است برای پویش مردمی «مهر مهدوی» از تصمیم نورانی‌اش و آثار و برکات نورانی‌تر آن نوشته است: «چند وقت هست که تصمیم گرفتم روزانه حداقل ۵ هزار تومان به عشق امام زمان (عج) کنار بگذارم و به کسانی که کمک می‌خواهند، کمک کنم. از وقتی که این کار را انجام می‌دهم هم کسب‌وکارم برکت پیدا کرده و هم پولی که برای کار خیر کنار می‌گذارم برکت دارد و کسی دست خالی از مغازه‌ام بیرون نمی‌رود.». بچه‌های خیریهٔ «مهر مهدوی» نام امام زمان (عج) را به تمام کارهای خیری که انجام می‌دهند سنجاق می‌کنند. آنها همیشه یک حدیث از مهدی موعود را برای مددجویانشان روایت می‌کنند: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم.». هدف آنها این است که نام حضرت مهدی (عج) مساوی شود با کار خوب. 

در طرح جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شوند، زمین اهدا می‌شود عیالوار شدن ۳۲۰ هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت نقش تشویق را که نمی‌شود دست‌کم گرفت! آن هم تشویق‌هایی از نوع اقتصادی در اوضاع سخت این روزگار. از قدیم ایرانی‌ها بر این باور بوده‌اند که روزی بچه را خدا می‌رساند و بچه روزی‌اش را با خودش می‌آورد. اما بالاخره انسان است و ترس‌هایش. چه بسیار خانواده‌هایی که عاشق بچه‌اند و دوست دارند حسابی عیالوار شوند. ولی از ترس مسائل مالی و تنگناهای اقتصادی و مشکل مسکن و… قید این آرزوی زیبا را می‌زنند. خدا را شکر که مسئولان بالاخره برای رفع این دغدغه دست به کار شدند. رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته از ابتدای اجرای طرح جوانی جمعیت ۳۲۰ هزار خانواده صاحب فرزند سوم شده‌اند. در این طرح به زوج‌هایی که فرزند سوم‌شان به دنیا بیاید، زمین داده می‌شود. رئیس این کمیسیون تذکر داده که در اهدای زمین به غیر از هزینهٔ آماده‌سازی، هیچ پولی نباید از خانواده‌ها گرفته شود. این هزینه را هم زوج‌ها طی ۱۰ سال، آن هم دو سال بعد از دریافت زمین پرداخت می‌کنند. به‌به! زمین و خانهٔ ویلایی و حیاط و… خوش به حال خانواده‌هایی که پرفرزند می‌شوند!  

متخصصان ایرانی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را در خلیج فارس نصب کردند سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی تن رزم‌آرا را در گور لرزاند! سپهبد رزم‌آرا را می‌شناسید؟ در تیرماه ۱۳۲۹ نخست‌وزیر پهلوی شد. وقتی مجلس خواستار ملی‌شدن صنعت نفت شد، با برخوردی تحقیرآمیز گفت «ملتی که لیاقت لولهنگ‌سازی ندارد، چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند؟». لولهنگ می‌دانید چیست؟ آفتابهٔ گِلی! کاش رزم‌آرا نمرده بود و الان می‌دید که چگونه متخصصان ایرانی می‌توانند صنعت نفت را اداره کنند، تجهیزات لازم را بسازند و هزار جور افتخار برای مردمشان رقم بزنند! حالا رزم‌آرا که مرد و تمام شد، ولی کاش هم‌فکران معاصر او نیز که از این حرف‌های تحقیرآمیز به خورد ملت می‌دهند، ببینند که متخصصان شرکت ملی نفت ایران، سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را در موقعیت خود در خلیج فارس نصب کردند. متخصصان عزیزمان گفته‌اند هدف نهایی از توسعهٔ فاز ۱۱ تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز است. خدا بدهد برکت!  

آب‌شیرین‌کن ۱۶۰۰مترمکعبی به شبکهٔ آبرسانی روستای باسعیدو متصل شد دست‌رنج آب‌شیرین‌کن در منازل بندر باسعیدو بگذارید یک خبر خوب دیگر هم بدهیم تا حرف‌های امثال رزم‌آرا را بشوید و ببرد! ملتی که بعضی‌ها می‌گفتند عرضهٔ لولهنگ ساختن ندارد و فقط می‌تواند قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش صادر کند، حالا تأسیسات آب‌شیرین‌کن تدارک دیده، بیا و ببین! مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات منطقهٔ آزاد قشم گفته طرح احداث تأسیسات پشتیبان شبکهٔ انتقال آب و لوله‌گذاری برای اتصال آب‌شیرین‌کن ۱۶۰۰ مترمکعبی منطقهٔ غرب قشم به شبکهٔ آبرسانی داخلی روستای باسعیدو به پایان رسیده است. حالا ضمن اینکه آبرسانی سیار توسط تانکرها به روستاهای غرب جزیره انجام می‌شود، یک شبکهٔ ۳۵۰۰ متری لوله‌کشی هم آب سالم و بهداشتی تولیدی آب‌شیرین‌کن ۱۶۰۰ مترمکعبی را وارد مدار آبرسانی می‌کند و به منازل مسکونی مردم ساحل‌نشین بندر باسعیدو می‌رساند. خدا قوت مسئولان دلسوز و متخصص! دست مریزاد…   امروز دعای چهل و هشتم صحیفهٔ سجادیه را بخوانیم عید قربان است و کلی اعمال مستحب. علامه مجلسی فرموده‌اند بهترین دعاها در این روز، دعای چهل و هشتم «صحیفهٔ سجادیه» است که با «أللّهُمَّ هذا یَومٌ مُبارَک» آغاز می‌شود. این دعایی است که امام سجاد علیه‌السلام در روزهای جمعه و عید قربان می‌خواندند. در این دعا بعد از حمد و ستایش خداوند و صلوات بر پیامبر (ص) و اهل‌بیت ایشان، به گناهان خود اقرار و بابت آنها طلب بخشش می‌کنیم. سپس حاجت خود را از خداوند می‌خواهیم و دوباره بر پیامبر (ص) و اهل‌بیت‌شان درود می‌فرستیم. به ما آموخته‌اند که حاجت خود را بین دو دعای مستجاب قرار دهیم تا برآورده شود. یعنی اول و آخر حاجت خود صلوات بفرستیم. در بخش آخر دعای چهل و هشتم صحیفهٔ سجادیه، امام سجاد علیه‌السلام با چند جمله هر آنچه از امور مادی و معنوی و دنیوی و اخروی که به ذهن می‌رسد از خداوند طلب کرده و به ما آموخته که این‌گونه عرض حاجت کنیم. بیایید خواندن صحیفهٔ سجادیه را در کارهای روزمره‌مان بگنجانیم که منبع عظیم خیر و برکت است… خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید