خبر خوب| وقتی رفاقت پدر و پسر نابینا به کارآفرینی ختم شد

روزهای جمعه که می‌شود بعضی‌ها دوست دارند از صبح تا شب استراحت کنند و یک دل سیر بخوابند! اما مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق توصیه جالبی برای روزهای جمعه دارند؛ توصیه‌ای برای رفع خستگی.

خبر خوب| وقتی رفاقت پدر و  پسر نابینا به کارآفرینی ختم شد

گروه خبر خوب:  امروز (جمعه نهم تیرماه) آخرین روز اعمال حج تمتع است، در این روز حجاج در «منا» باید به هر یک از سه ستون هفت عدد سنگ بزنند که تحت عنوان «رمی جمرات» یاد می‌‌‌شود، سپس به خانه خدا برگشته و بقیه اعمال را انجام داده و مناسک حج را به پایان می‌رسانند. ما هم در این ایام به تبعیت از حاجیان بر شیطان واقعی و شیطان وجودمان سنگ بیندازیم و با دور ریختن رذائل اخلاقی مانند حسد، کینه، بخل، دروغ، طمع، غیبت و تهمت از وجودمان، خوبی‌هایی را نظیر مهربانی، فداکاری،‌ دوستی، ایثار، مهرورزی و گذشت را جایگزین کنیم. 

موسم حج است و بیایید بر شیطان وجودمان «رمی جمرات» انجام دهیم نوع‌‌دوستی ایرانی‌ها در سرزمین منا  خب! گفتیم موسم حج است و امسال هم ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج در سرزمین منا به سر می‌برند. گاهی شلوغی مکان و ازدحام  جمعیت باعث می‌شود که یک حاجی راه و مسیرش را گم کند. از آنجایی که ما ایرانی‌ها سرمان برای کمک و خدمت‌رسانی داوطلبانه درد می‌کند، در اینجا هم این مهربانی و نوع دوستی ایرانی‌ها خودش را نشان داده است، به گونه‌ای که ۷۰ نفر از زائران حج تمتع ایرانی به صورت داوطلبانه در نوبت های کاری مختلف وظیفه اطلاع‌رسانی و راهنمایی حجاج را بر عهده گرفتند. این نیروهای داوطلبانه لباس‌های زردرنگ به تن دارند و با بلندگوی دستی به حجاج ایرانی اطلاع‌رسانی می‌کنند. البته این تلاش‌های خالصانه آن‌ها هم ثمر داشته و در ۲ روز ابتدایی حضور زائران ایرانی در سرزمین منا حدود ۲۰۰ زائری که مسیر خود را گم کرده بودند، به چادرهایشان رساندند.

باز هم خدمت‌رسانی داوطلبانه ایرانی‌ها  وقتی رفاقت پدر و  پسر نابینا به کارآفرینی ختم شد اگر یک عضوی از خانواده دارای معلولیت باشد، دل نگرانی برای آن عضو خانواده وجود دارد که قرار است آینده او چه شود! اگر پسر باشد یک جور و اگر دختر باشد هم یک جور دیگر این نگرانی وجود دارد. اما برخی دیگر از خانواده‌ها که راضی به رضای الهی هستند، معلولیت را نه تنها محدویت نمی‌بینند بلکه آن را فرصتی برای شکوفایی بیش‌تر آن فرد می‌دانند،‌ مانند کاری که «هادی توانا» با «محمدجواد» پسر نوجوان نابینایش کرد و او را به کارآفرینی سوق داد.

«هادی توانا» کارآفرین کم‌بینا حال حضور این پسر نوجوان نابینا در دومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش آموختگان و دانشجویان کارآفرین مرکز علمی کاربردی خانه کارگر شهر قدس، سر و صدای زیادی کرده است  و بقیه را به حیرت فرو برده است که چگونه با حس لامسه صندلی‌های آسیب دیده و دورریختنی را تعمیر و بازسازی می‌کند.   

دیدگاهتان را بنویسید