بن فرحان: اسرائیل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است

بن فرحان: اسرائیل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است

بن فرحان: اسرائیل با جنگ علیه غزه، منطقه را به خطر انداخته است

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با جنگ علیه غزه، منطقه را به مخاطره انداخته است. بن فرحان در جلسه مجمع جهانی اقتصاد که در شهر داووس سوئیس در حال برگزاری است و تا جمعه ادامه خواهد داشت، گفت: کاهش تنش در دریای سرخ، یک اولویت است. ما نسبت به تنش در منطقه، به شدت نگران هستیم.

بن فرحان در نشست داووس   تنشها در دریای سرخ با آغاز جنگ علیه غزه شدت گرفته است. از یک سو یمن تأکید دارد که در حمایت از ملت فلسطین، اجازه عبور کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی را نمی‌دهد و از سوی دیگر، آمریکا و انگلیس، با تشکیل ائتلافی، چندین بار به خاک یمن حمله کرده‌اند. بن فرحان در عین حال تأکید کرد که هیچ اشاره‌ای از سوی اسرائیل در خصوص توقف جنگ و تنش مشاهده نشده است و باید در غزه، آتش‌بس فوری برقرار شود. وزیر امور خارجه عربستان با تأکید بر اینکه جامعه بین‌الملل باید برای توقف جنگ در غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد، اولویت این کشور را «یافتن راهی برای کاهش تنش» دانست و این مسئله را به «توقف جنگ در غزه» گره زد. رژیم صهیونیستی و کابینه آن و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، بارها مخالفت خود را با آتش‌بس در غزه اعلام کرده‌اند. صهیونیستها در تلاش هستند به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی نه تنها موفق به انجام این کار نشدند، بلکه در حال عقب‌ کشیدن نیروهای ارتش خود از غزه هستند (جزئیات بیشتر).

نظامیان اسرائیل در حال خروج از غزه   بن فرحان با اشاره به اینکه حملات در دریای سرخ، با جنگ غزه ارتباط دارد، خاطر نشان کرد: ادامه رنج و درد مردم غزه، به حلقه‌های بیشتری از تنش منجر خواهد شد. گام نخست برای صلح هم، آتش‌بس در غزه است که باید از سوی همه طرفها انجام شود. این وزیر سعودی، امنیت رژیم صهیونیستی را در ارتباط با امنیت مردم فلسطین دانست که از طریق تشکیل کشور فلسطین حاصل خواهد شد و در پایان گفت: اقداماتی که اسرائیل در منطقه انجام می‌دهد، تهدیدی برای صلح است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید