پوتین: غیر ممکن است که از فتوحات خود در اوکراین دست بکشیم

رئیس جمهور روسیه سه شنب شب گفت که تحت هیچ شرایطی از پیروزیهای حاصل شده در اوکراین دست نخواهد کشید.

پوتین: غیر ممکن است که از فتوحات خود در اوکراین دست بکشیم

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه سه شنبه شب به وقت تهران گفت،غیرممکن است که روسیه از دستاوردهای حاصل ازعملیات نظامی ویژه در اوکراین دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» پوتین در نشستی با روسای شهرداری‌های روسیه گفت:«تلاشی در جریان است که ما را وادار کند از فتوحاتی که در دو سال گذشته به دست آورده‌ایم، دست بکشیم، اما این غیر ممکن است. همه، اعم از محافل حاکم در اوکراین و نخبگان غربی می‌دانند که این امکان پذیر نیست.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

 بر اساس این گزارش، ۳۵۰۰۰  نیروی گارد ملی روسیه در سرزمین‌های ضمیمه شده به روسیه حین جنگ با اوکراین مستقر شده‌اند و از این مناطق  به شدت حفاظت می‌کنند.

گارد ملی روسیه مستقیما تابع ولادیمیر پوتین است و اینک بعد از نیروهای مسلح روسیه، دومین عنصر بزرگ نیروهای این کشور در مناطق ضمیمه شده از اوکراین را تشکیل می‌دهد.

وظایف اصلی این نیروها شناسایی پارتیزان‌های اوکراینی است. آنها به طور مداوم در مناطق تحت کنترل با خودروهای زرهی و با تجهیزات کامل به گشت زنی می‌پردازند. این نیروها به تانک، خودروهای زرهی، بالگرد و توپخانه مجهز هستند.

نیروهای گارد ملی روسیه همچنین در حفاظت از مراکز رای گیری در سرزمین‌های ضمیمه شده در جریان همه پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شرکت داشتند.

 پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید