اندیشکده جنگ: روسیه با فریب‌های هوایی پدافند اوکراین را نابود می‌کند

روسیه با انواع تکنیک‌های فریب هوایی پدافند اوکراین را به چالش کشیده و سپس حملات موشکی سنگین را شروع می‌کند.

اندیشکده جنگ: روسیه با فریب‌های هوایی پدافند اوکراین را نابود می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال، اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» روز دوشنبه در گزارشی نوشت، ارتش روسیه در تلاش برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین در حال آزمایش انواع حملات موشکی است.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه از شیوه «فریب‌های هوایی»  و پهپادهای انتحاری برای از بین بردن پدافند هوایی اوکراین قبل از پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز استفاده می‌کند. نیروهای روس در این مسیر از ترکیب‌های متنوعی از پهپادها و موشک‌ها استفاده کرده‌اند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشنهاد کرده که با اعمال تحریم‌ها کیفیت موشک‌های روسیه را کاهش یافت. کاهش کیفیت این موشک‌ها می‌تواند توانایی روسیه برای انجام حملات موشکی گسترده علیه اوکراین را سخت‌تر کند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «شمار زیادی از موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های “کینژال” و “خا-۲۲” روسیه روی هدف قفل می‌شوند. باید درک کرد که چنین اهدافی را تنها می‌توان توسط سامانه‌های پیشرفته به ویژه ” پاتریوت” سرنگون کرد.»

وی گفت که به همین دلیل درصد موشک‌های ساقط شده کم است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  نیز گفت که اوکراین در حال حاضر توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد. او گفت که روسیه در دور تازه  حملات از ۵۰۰ موشک و پهپاد استفاده کرده است.

زلنسکی گفت:«سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته کافی چیزی است که در حال حاضر در اوکراین وجود ندارد. ما می‌توانیم با فناوری با روسیه بجنگیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز به شرکت دولتی «روستک» دستور داده تا تولید پهپادهای «کوب» و «لانست»  را افزایش دهد.

روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند . از این تعداد پهپاد  ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید